Kinek ajánljuk

Kiknek nyújt segítséget az Alexander – módszer?

Megelőzés/Rehabilitáció: Félelem – stressz – feszültség – túlterheltség – szétszórtság – görcsös igyekezet. (Itt csak a legelterjedtebb területekre térünk ki, a bizonyított hatékonyság ennél szélesebb körű.) Segít az erőteljes fáradékonyság, nyugtalanság, a figyelem szétszórtsága, bizonyos pszichés eredetű egyéb panaszok megszüntetésében.

Gerincsérvesek: Az eljárás jótékony hatásaként gyakran elkerülhető a műtéti beavatkozás, a sérv visszahúzódik. Műtét után pedig segít, hogy a szervezet helytelen használata következtében ne újuljon ki, vagy keletkezzen újabb sérv.

Funkcionális dadogás: Alexander szerint a dadogás egy átfogóbb idegrendszeri működési zavar, az idegrendszer dadogása, amely véglegesen megszűnik, ha az idegrendszer működtetése kiegyensúlyozottá válik.

A fülzúgás megszüntethető és nem tér vissza.

Enyhe mozgásszervi elváltozások eltüntethetők azáltal, hogy a mozgás szabaddá tehető.

Oxigénhiányos állapot következtében rögzült kényszerizom-tartások részben, egyes esetekben pedig teljesen feloldhatók épelméjű személyek esetében.

A módszer azzal, hogy fejleszti testérzékelésünket és testhasználatunkat, más élménnyé változtathatja a terhességet és a szülést. A leendő édesanyák e módszer elsajátításával megelőzhetik, illetve csökkenthetik a testet érő nagyobb megterhelés következtében jelentkező kellemetlenségeket, mint például a hátfájást, a visszérproblémákat, a légzési és emésztési nehézségeket. A test egyensúlya harmonikusabb lelkiállapotot eredményez, és ez jó és fontos a babának és az édesanyának is.

Az Alexander-technikát elsajátítók nagyobb tudatossággal vesznek részt párkapcsolataikban is. Feszültségeik csökkenésével képessé válnak a lelki és testi szerelem mélyebb és harmonikusabb megélésére. A szexuális problémákkal küzdőket e módszer hozzásegíti a harmonikus, örömet adó párkapcsolatokhoz és bizonyos pszichés eredetű panaszok is megszüntethetők e módszer segítségével.

A világ azon tájain, ahol ez az eljárás (a XIX. század végén és a XX. században) elterjedt, (például Ausztráliában, Nyugat-Európa legtöbb országában vagy az USA-ban) nagyon sok olyan területen alkalmazzák sikerrel és elismerten, ahol a speciális tevékenység hatékonyságának feltétele az ember szervezetének kiegyensúlyozottan egészséges, általános jó állapota. Felismerték ugyanis, hogy azok, akik elsajátították ezt a technikát, könnyebben viselik el a speciális megterhelést, versenyhelyzetben kevésbé esnek pánikba, hatékonyabban, gyorsabban tanulnak, képességeik, és tehetségük szabadabban bontakozik ki.

Számos országban az előadóművészeket képző intézményekben és színiakadémiákban a képzés szerves része ez a módszer. Különösen a hangszeres zeneképzésben alkalmaznak Alexander – tanárokat, zenészek és énekesek pedig előszeretettel iktatják be életvezetésükbe ezt az eljárást. Zenés és prózai színházakban Alexander-korrepetitort alkalmaznak a művészek testi-lelki karbantartására. Működnek olyan nemzetközi szinten elismert táncegyüttesek és zenekarok, amelyek felkészítő programja szintén erre a technikára épül. (pl. az USA-ban, Ausztráliában és Nagy-Britanniában)

Egyes versenysportokban az egyéni felkészítés szerves részét alkotja ez a teljes szervezet harmonikusabb működését elősegítő eljárás.

Üzletemberek, menedzserek, jól menő ügyvédi irodák irodaházaiban működtetnek Alexander – stúdiót, ahol az egyes vállalkozások tulajdonosai Alexander-tanárt alkalmaznak a jó fellépést igénylő szakembereik és titkáraik, titkárnőik tanítására. Bebizonyosodott ugyanis, hogy akik elsajátították ezt a technikát, nagyobb biztonsággal, és ezért hatékonyabban képviselik a hivatalos tárgyalásokon saját szakmai és üzleti érdekeiket.

A számítógépes szakemberek körében ma már sajnos jól ismert az úgynevezett “számítógépes betegség”, amit a szervezet speciális megterhelése hív életre. Ezért az utóbbi években mind többen veszik igénybe közülük Alexander-tanár segítségét. Egyes nagyobb létszámú intézmények vezetősége, felismerve, hogy saját jól felfogott érdeke munkatársi gárdája jó egészsége, magára vállalja a számítógépes szakemberek Alexander-kurzusának költségeit.

Van olyan ország, amelynek katonai vezetése önálló munkakörben alkalmaz olyan szakembert, aki a hátfájdalmakkal küszködő pilótákat, sérülésekből felépülô, vagy pszichés zavarokkal küszködő katonákat – előzetes orvosi konzultáció után – a megfelelő Alexander-tanárhoz irányítja. Ugyanitt a betegbiztosítás természetesen hozzájárul a képzés költségeihez.

A tanulási, magatartási zavarokkal küszködő gyerekek és fiatalkorúak egész életét jó irányba befolyásolja ez az eljárás azáltal, hogy felismerteti a növendékekben az elromlott pszichés és testhasználati szokásokat, és megtanítja a kényszeres viselkedés elengedésére. Így a tanítvány felszabadultabb, önmagát vállalni merő emberré válhat.

Ez az éber tudati állapottal, finommozgásokkal járó és ezért időigényesen elsajátítható technika egy új nyelv tanulásához hasonlítható leginkább: újratanítja önmagunk használatát, megváltoztatja szervezetünk működését, korrigálja korábban elromlott kinesztetikus érzékelésünket, lehetővé teszi, hogy reálisabban és pontosabban lássuk önmagunkat a világban és a világot önmagunk körül. Ez az új nyelv egyszersmind egy új alkalmazkodási metódus is.

 

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>